Inbjudan til Ungdomsläger

2023-07-12

Tjänstehundsektorn Sörmlandsdistriktet bjuder in till 2023 års Ungdomsläger vid Strängnäs Brukshundklubb

Ungdomslägret genomförs av medel från Kronprinsessan Margarethas Landstormsfond

Sista anmälningsdag
Söndag 3.e september. Max 18 deltagare

Lägret riktar sig till dig
som är mellan tolv och tjugofem år. Har egen hund, tänker skaffa egen hund eller det finns hund i familj eller vänkrets. Du behöver inte vara medlem i SBK för att deltaga.

Lägret genomförs
Fredag 29.e september klockan 1800 till söndag 1.a oktober klockan 1600.
Syfte
Väcka ungdommars nyfikenhet/intresse att någon gång i framtiden bli Patrullhundförare med egen hund i Hemvärnet med de Nationella Skyddsstyrkorna. Men också att tillbringa en helg full av aktiviteter och ha kul med sin och andras hundar. Umgås med andra ungdomar.

Omfattning
Allmänlydnad, ordning och reda. Nosaktivitet främst personspår och uppletande av föremål. Grunder i patrullhundtjänst. Skojiga tävlingar. Bygga samarbete och fin relation med sin hund.

Din kostnad för att deltaga
Lägret är gratis. Men anmälan är bindande.
Du får mat, logi och instruktörsledda aktiviteter.
Vi bor och äter på Strängnäs Brukshundklubb, som ligger utanför Strängnäs. Vi tränar våra hundar vid klubben eller på Härads militära skjutfält.
Transport till och från lägret ordnas av dig själv.
Du anmäler dig
på Strängnäs Brukshundklubb Hemsida eller till  hansekstrand@hotmail.com

För mer information
Kontakta Hans Ekstrand 072-35 83 382
Kurschef: Hans Ekstrand (vice ordförande Strängnäs BK), Övriga instruktörer: Från Klubbar i Sörmlands Distriktet.