Patrullhundsläger

Strängnäs Brukshundklubb bjuder för 5.e året i rad in till ungdomsläger. I år 2017 tillsammans med Sörmlands försvarsutbildar ungdom, nycertade patrullhundsekipage och hundekipage placerade i Sörmlands hemvärnsbataljon.

Sista anmälningsdag : Fredagen 2017-09-08. Antalet deltagare är begränsat.

Lägret stöds av Kronprinsessan Margarethas Landstormsfond genom Sörmlandsdistriktets tjänstehundssektor.

Lägret riktar sig till dig

• som bor i Sörmland med omnejd  och är mellan femton och trettio år. Har egen hund och är intresserad av bruksprov spår, sök eller patrull. Kanske du tom redan börjat träna.
  • eller som är medlem i Sörmlands försvarsutbildar ungdom och är intresserad av hund och överlevnad, S.E.R.E nivå A. (Survival, Evasion, Resistance. Extraction)
  • eller som har en nycertad patrullhund men ännu ej hunnit göra SÖF eller KFÖ
  • eller som är krigsplacerade med egen certad hund i Sörmlands hemvärnsbataljon

Ta chansen och gör något fantastiskt tillsammans med din hund, andras hundar, andra ungdomar. Här utlovas upplevelser man inte kan missa!

Lägret genomförs under två helger. Lördag 25/11-söndag 26/11 och fredag kväll 1/12-söndag 3/12

Omfattning

Helg 1: Grundläggande utbildning/träning i spår, sök och patrull. Grundläggande utbildning/träning överlevnad i naturen.

Helg 2: Tillämpning av kunskaper och färdigheter från helg 1

Din kostnad för att deltaga

Lägret är gratis. Du får mat, logi och instruktörsledda aktiviteter. Vi bor och äter på Strängnäs brukshundklubb eller i anslutning till klubben. Viss verksamhet genomförs på Härads skjutfält  som ligger utanför Strängnäs.Transport till och från lägret ordnas av dig själv. Du anmäler dig till Hans Ekstrand: hansekstrand@hotmail.com (Strängnäs Brukshundklubb) Vill du veta mer! För mer information Kontakta Hans Ekstrand 072-35 83 382

(När du anmält dig och blivit antagen kommer du att få ett välkomstbrev med information om vilken utrustning du skall ha med dig mm.)

Kursledare: Hans Ekstrand med instruktörer från SBK Sörmland, Sörmlands hemvärnsbataljon och Sörmlandsgruppen