Välkommen träning och rekrytering till patrullhundsförare

Tjänstehundsektorn Strängnäs Brukshundklubb bjuder in dig som är mellan 15 och 37 år och har en hund med en mankhöjd av minst 35 cm till:
Information om patrullhundar i Armén. Grundträning ljudmarkering och vindmarkering. (Ljud från människa, luftburen vittring från människa). Grundträning spår. Hårt underlag såsom grus, betong och asfalt. Vegetativt underlag. Fältspår skiftande underlag. Grundträning uppletande av föremål. Terrängsök efter föremål och personer.
Inga förkunskaper krävs.
Den här aktiviteten äger rum Torsdagen 24.e maj, Lördagen 26.e maj och söndagen 27.e maj vid Strängnäs Brukshundklubb.
• Aktiviteten är uppdelad i fem Block:
• Block 1 (Torsdag 24/5 klockan 1800)
Enkel försvarsinformation. (Föredrag/lektion) Hur jobbar en patrullhund i ett armé förband. Samarbetet mellan SBK och Försvarsmakten. Kan jag bli en patrullhundförare? Kan jag bli biträdande hundtjänstinstruktör?
• Block 2 (Lördag 26/5 start klockan 0900)
Grundträning/träning Ljudmarkering och vindmarkering
• Block 3 (Lördag 26/5 start klockan 1400)
Grundträning/träning spår enligt ovan
• Block 4 (Söndag 27/5 start kl 0900)
Grundträning/Träning uppletande av föremål.
• Block 5 (Söndag 27/5 kl 1300)
Terrängsök efter föremål och personer
Du kan anmäla dig till att delta i alla block eller anmäl dig endast till det eller de block du är intresserad av. Anmälan till: hansekstrand@hotmail.com eller sms till 072-358 33 82 (Bra om du anger ifall du har tillgång till bil i din anmälan).
Tjänstehundsektorn bjuder på lördag lunch, något från grillen lördag middag. Söndag lunch. Förmiddags- och eftermiddagsfika båda dagarna.
Du bor hemma eller på klubben om det finns plats. Detta ordnar du i egen regi.
Instuktör/Aktivitetsansvarig: Hans Ekstrand

Bookmark the permalink.